Drömfabriken

22 mar, 22:39

Inbjudan till drömfabriken

Med det här texten vill vi bjuda in dig som vill vara med och tänka kring framtiden för equmenia och församlingen. Naturligtvis kommer det bli svårt att pricka in datum som alla kan men vi ber er att i den mån ni kan prioritera dessa samlingar då det handlar om församlingens framtid.

Tisdag den 2 april kl. 18.30

kommer Mikael Nilsson och hans kollega Hans Dahlgren för att träffa oss och hjälpa oss att komma i gång. Båda arbetar på Equmeniakyrkan region väst som församlings- och föreningsutvecklare och längtar efter att träffa er. Mikael kommer att finnas med under hela arbetets gång som handledare.
Samlingen beräknas vara färdig senast kl. 21 och det bjuds på fika under kvällen.

Det är tillsammans som vi bygger församling och vi tror att vi nu är i ett läge där det är dags att göra en ”inventering” och börja tänka på framtiden. Detta är ett fantastiskt tillfälle där du får göra din röst hörd och där du får komma med frågor. Att tillsammans dela funderingar, längtan och drömmar tror vi frigör energi och gör det lättare för oss att se vad Gud vill göra för oss och genom oss.

Med önskan om Guds välsignelse